Karin Ann rozlicza się z dorastaniem w katolickim kraju. Płyta „through the telescope" już w sprzedaży!

Karin Ann rozlicza się z dorastaniem w katolickim kraju. Płyta „through the telescope" już w sprzedaży!

Polowanie na czarownice jako metafora życia dziewczyny queer w katolickim kraju. Nowy teledysk Karin Ann „i don't believe in god".

Karin Ann, słowacka wokalistka alt-popowa wydała nowy singiel „i don't believe in god". Piosenka porusza temat utraconej wiary, zarówno w kontekście religii, jak i w ogólnym sensie wiary w ludzi.

Towarzyszący teledysk prezentuje dwie przeciwstawne wizje XVII-wiecznej społeczności w obliczu kryzysu. Jedna wersja przedstawia historyczną reakcję potępienia kobiet niezależnych jako czarownic, podczas gdy druga to utopijna społeczność akceptująca społeczność queer.

Kontrast ma na celu rzucenie wyzwania widzom i reflekscji nad tym, w jakim świecie chcemy żyć. Ma także inspirować do wyborów sprzyjających budowaniu bardziej integracyjnej i wspierającej społeczności.

W teledysku gościnnie pojawia się Imogen Heap, z którą Karin Ann współpracowała przy remiksie swojego poprzedniego singla „false gold". Utwór ujawnia wrażliwość i refleksję Karin nad duchowymi dylematami, na które wpływa jej doświadczenie jako kobiety queer w konserwatywnym i religijnym środowisku katolickiej Słowacji.

Debiutancki album – „through the telescope"

Album „through the telescope" ukazał się 10 maja i został wyprodukowany we współpracy z Benjaminem Lazarem Davisem i Willem Graefe z Okkervil River. W pełni wykorzystuje wszechstronność Karin Ann, przechodząc od folku, przez rock, po gotyckie disco.

Karin Ann rozpoczęła karierę muzyczną w wieku 14 lat. Uznana za „Odkrycie roku" na Czech Republic Music Awards, pojawiła się na billboardzie na Times Square w ramach Spotify EQUAL i zdobyła nagrodę dla najlepszego teledysku na Monachium Music Awards.

Grała m.in. z LP, Imagine Dragons i My Chemical Romance, a w 2024 roku zadebiutowała na festiwalu SXSW w Teksasie. Jej muzyka porusza kwestie równości płci, zdrowia psychicznego i praw człowieka, badając wewnętrzne zmagania młodych ludzi. Opowiada także o swoich doświadczeniach jako kobiety queer dorastającej na Słowacji. Początkowo zafascynowana sztuką jako mechanizmem obronnym przed ADHD, Karin Ann odkryła swoje powołanie, pisząc piosenki na ukulele, zainspirowana Grace VanderWaal.

W lutym tego roku była bohaterką okładki NME.

Komentarze: