Ścieżka dźwiękowa Baascha do filmu Kuby Czekaja " Lipstick on the Glass" wykracza poza standardową muzykę ilustracyjną.
Oprócz kompozycji fortepianowych i kompozycji ambientowych, zawiera zróżnicowany wachlarz utworów z udziałem wyjątkowych gości z wielu światów. Wśród nich znalazł się Michał Sławecki, znany śpiewak operowy. Pham wyjątkowo zgodził się rapować dla Baascha. To polski producent młodego pokolenia, który ma na swoim koncie rekordowe kolaboracje ze szwedzkimi i amerykańskimi artystami, a jego utwory osiągają rekordowe liczby wyświetleń. Wśród pozostałych gości znaleźli się niemiecka artystka June Coco, norweski electro-punkowy zespół Hysj, znakomity polski pianista Bartek Wąsik, a także wokalistki Oly. i Nath. Muzycznie ścieżka dźwiękowa oscyluje między elektroniką a alternatywą. Wielu widzów LIPSTICK ON THE GLASS, podobnie jak sami twórcy, zgadza się, że muzyka wyniosła film na dodatkowy poziom i stała się bohaterem, samym w sobie, prowadzącym widza przez bardzo teledyskową historię.
Film to kusząco wyrafinowana interpretacja rzeczywistości, w której kobieta ulega urokowi enigmatycznej i uwodzicielskiej osoby, porzucając męża gangstera i córkę, a wszystko to w mrocznym uścisku feministycznej sekty.
„LIPSTICK ON THE GLASS odważnie porusza się w sferze emancypacji płci i patriarchatu społecznego z przymrużeniem oka. To opowieść o prawie każdej jednostki do samostanowienia, niezależnie od norm społecznych. Film prowokacyjnie zestawia ze sobą światy kobiet i mężczyzn, zastanawiając się, czy „Ojczyzna" może przeciwstawić się tyranii „Ojczyzny" i czy kobiecy świat może dorównać brutalności męskiego. Nie chodzi tylko o równość płci; chodzi o wolność definiowania własnej tożsamości. Surrealistyczna podróż, sen, koszmar - czerpiąca z estetyki filmów klasy B z lat 80. i wykorzystująca oldschoolowe techniki filmowe, zagłębia się w miłość, wolność i akceptację, dążąc do przełamania stereotypów związanych z płcią. LIPSTICK ON THE GLASS płynnie łączy narrację z artystyczną wizualnością, starając się przełamać ograniczenia ekranu i zanurzyć widzów fizycznie i emocjonalnie w swojej historii. To doświadczenie, które stara się zatrzeć granicę między widownią a ekranem, pozostawiając trwałe wrażenie na tych, którzy odważą się zaangażować" - mówi reżyser Kuba Czekaj.
Baasch to Bartek Schmidt, wokalista, producent muzyczny i autor tekstów. Znany jest zarówno jako utalentowany songwriter tworzący poetycką i osobistą muzykę elektroniczną, jak i autor ilustracyjnych ścieżek dźwiękowych do filmów i spektakli teatralnych. Otrzymał nagrodę Fryderyka za przełomowy - pierwszy zaśpiewany po polsku - album „Noc". Do tej samej nagrody był nominowany za muzykę do spektaklu „Balladyna" w reżyserii Oskara Sadowskiego.
Jest jednym z najbardziej oryginalnych artystów polskiej sceny alternatywnej. Balansując między klimatycznym synth popem a euforią muzyki klubowej, łączy odległe światy na swój własny, niepowtarzalny sposób. Jego dźwięki spaja niezwykła barwa głosu. Obecnie jest w trakcie wydawania serii wydawnictw, które składają się na jego czwarty album studyjny. Trzy EP-ki stanowią nowe otwarcie w muzycznej podróży Baascha. Na nowym albumie pojawią się goście, w tym berlińska artystka Rosa Anschütz.
Baasch współpracował z wieloma polskimi artystami, w tym z Catz 'n Dogz, Bokką, Rysami, A_gim i Zamilską. Występował na najważniejszych festiwalach w Polsce (Open'er, Męskie Granie, Audioriver) i Europie (węgierski Sziget).
Na żywo występuje z trzyosobowym zespołem. Na scenie Bartkowi towarzyszą Robert Alabrudziński i Alek Żurowski, współpracownicy związani z projektem od lat, pracujący z nim również w studiu.
Lista utworów " Lipstick on the Glass ":
1. Fool
2. Facelessfeat.Pham
3. Fearless
4. ColdSongfeat.MichałSławecki 5. TheyWon'tFindUs
6. Danger
7. 9Livesfeat.Hysj
8. CarryMeOver
9. WennAmMorgenfeat.JuneCoco 10.Take Me feat. Nath
11.AHorn
12. Clouds
13.The Cleansing 1
14.The Cleansing 2
15.Like a bird feat. Yeule
16.Lipstick on the glass feat. Oly