„Gladiator II”: ścieżka dźwiękowa Harry’ego Gregsona-Williamsa już dostępna

„Gladiator II”: ścieżka dźwiękowa Harry’ego Gregsona-Williamsa już dostępna

Jedna z najbardziej oczekiwanych tegorocznych partytur filmowych ukazuje się równo z premierą kinową filmu „Gladiator II”.

„Gladiator II: Music From The Motion Picture” autorstwa kompozytora Harry’ego Gregsona-Williamsa to epicka partytura orkiestrowa, angażująca ponad stu instrumentalistów oraz wokalistów z całego świata i będąca pięknym kontrapunktem dla kreacji aktorskich Paula Mescala, Pedro Pascala, Connie Nielsen, Denzela Washingtona, Josepha Quinna, Freda Hechingera, Lior Raz i Dereka Jacobi.

Ścieżka dźwiękowa zawiera również ponadczasowy przebój „Now We Are Free”, skomponowany przez Hansa Zimmera do oryginalnego filmu „Gladiator”, z partią wokalną Lisy Gerrard.

Harry Gregson-Williams mówi: – Moim zamierzeniem w odniesieniu do tej muzyki było stworzenie kompozycji ucieleśniającej duchową esencję oryginalnego filmu, jednocześnie tworzącą świeże otoczenie dźwiękowe dla Luciusa i innych głównych postaci, które tu spotykamy. Lucius potrzebował bardzo wszechstronnej linii melodycznej – jest centrum filmu, a jego miłość, przywództwo, wściekłość i potrzeba zemsty musiały znaleźć odzwierciedlenie w towarzyszącej muzyce. Poza dużą orkiestrą i chórem, których wymagała ta epicka opowieść, poczułem potrzebę zastosowania unikalnych instrumentów, aby pomóc w procesie opowiadania historii. Niezależnie od tego, czy były struny skrzypiec barytonowych lub wiolonczeli elektrycznej – które symbolizowały intrygi i fabułę Macrinusa, czy prymitywne rogi, które pomogły nam przenieść się do starożytnego Rzymu, specjalne instrumenty pomogły wprowadzić poczucie wyjątkowości do postaci i miejsc. Od specjalnie nagranych partii wokalnych reprezentujących wojowników Numidian, po ezoteryczne brzmienie głosu Lisy Gerrard, wszystkie te różne unikalne dźwięki i kolory były niezbędne, aby opowiedzieć historię Luciusa.

Aby stworzyć dźwiękowy świat „Gladiatora II”, Gregson-Williams współpracował z muzykami z całego świata, po napisaniu głównych tematów muzycznych w swoim studio w Los Angeles kompozytor udał się do północnej Hiszpanii, aby nagrać kilka niezwykłych instrumentów historycznych (takich jak Carnyx i róg iberyjski) z wykonawcą Abrahamem Cupeiro. W innych częściach Europy nagrywał solistów, w tym wokalistów (Lisa Gerrard, Grace Davidson, Lior Attar, Antonio Lizana, Ejigayehu „Gigi” Shibaw i Ayo Adeyemi), a także wybitnych instrumentalistów takich jak Richard Harvey (Ney & Ancient Flutes), Hugh Marsh (electric violin), Martin Tillman (electric cello), Hamid Saeidi (Kantele / Santur) i Loga Ramin Torkian (GitarViol).

Gregson-Williams wrócił także do swojej rodzinnej Wielkiej Brytanii, aby nagrać główną partyturę z orkiestrą symfoniczną, wiodącym brytyjskim chórem The Bach Choir i światowej sławy zespołem Viol Consort Fretwork w Abbey Road Studios – gdzie wcześniej nagrał wiele partytur (w tym do „Marsjanina”, „Shreka” i „Opowieści z Narnii”). Podczas sesji, którą prowadził Gregson-Williams, Hans Zimmer pojawił się w studio przez łącze wideo, aby usłyszeć nową partyturę.

Po prawie 25 latach, oryginalna ścieżka dźwiękowa „Gladiatora” autorstwa Hansa Zimmera nadal jest jednym z najbardziej lubianych albumów z soundtrackami. Główny utwór „Now We Are Free” pojawia się ponownie w nowym filmie i na ścieżce dźwiękowej, zapewniając idealne połączenie między tymi dwoma muzycznymi światami.

„Gladiator II: Music From The Motion Picture” – lista utworów:

1. GLADIATOR II OVERTURE

2. LUCIUS, ARISHAT AND THE ROMAN INVASION

3. I’LL WAIT FOR YOU

4. OSTIA

5. ANGRY BABOONS

6. STRENGTH AND HONOR

7. ACACIUS RETURNS

8. CITY OF ROME

9. DEFIANCE

10. I SEE HIM IN YOU

11. ACACIUS IN THE COLOSSEUM

12. LET THE GODS DECIDE

13. MACRINUS’ PLAN

14. I NEED YOU TO DO THIS

15. SMOOTH IS THE DESCENT

16. NOW THAT I HAVE FOUND YOU

17. ECHOES IN ETERNITY

18. WAR, REAL WAR

19. THE DREAM IS LOST

20. NOW WE ARE FREE

Komentarze: