W ubiegły piątek – 29 listopada, do kin trafił film pt. „Diabeł” reżyserii Błażeja Jankowiaka.
Równocześnie z ukazaniem się filmu, swoją premierę w serwisach streamingowych miał soundtrack, którego autorem jest Łukasz Targosz.
Łukasz Targosz – jeden z najbardziej docenianych polskich kompozytorów filmowych swojego pokolenia. Laureat Fryderyka za muzykę do serialu „Wataha” oraz autor blisko 100 soundtracków do różnych gatunków filmów i seriali, w tym m.in. “All My Friends Are Dead”, “Las”, “Ukryta gra”, “Broad Peak”, “My Neighbour Adolf”, “Odwliż” (wszystkie sezony), “Magiczna zima Muminków”, “Pakt” czy “Wataha” (wszystkie sezony). Kompozytor nominowany i nagradzany na wielu festiwalach filmowych. Odpowiedzialny za stworzenie ścieżki dźwiękowej do najnowszej premiery filmu “Diabeł”.
„Diabeł” to napędzany czystą adrenaliną film akcji, oparty na najnowszej powieści Roberta Ziębińskiego. Produkcja powstawała w ścisłej współpracy z weteranami Jednostki Wojskowej GROM. W rolach głównych wystąpili Eryk Lubos i Paulina Gałązka, a towarzyszą im Piotr Trojan, Aleksandra Popławska i Krzysztof Stroiński. Eryk Lubos spędził blisko dwa lata w środowisku wojskowym, by stworzyć wiarygodną postać oficera sił specjalnych, a efektem jest niezwykły, prawdziwy do szpiku kości portret współczesnego polskiego bohatera. Na ekranie zobaczymy także gwiazdy sceny muzycznej – O.S.T.R.-a oraz Marka Dyjaka.
Gwiazdorska obsada, mroczna, wciągająca intryga i niezwykła dbałość o realia okazały się przepisem na rasowy film akcji, jakiego w polskim kinie nie widzieliśmy od lat. „Diabeł” został wyprodukowany przez House Media Company, za dystrybucję odpowiada Monolith Films. Część przychodu zostanie przekazana na konto Fundacji Sprzymierzeni z GROM w ramach wspierania żołnierzy i ich rodzin.
Równocześnie z premierą filmu, do serwisów streamingowych trafił soundtrack, którego autorem jest Łukasz Targosz.
Posłuchaj muzyki z filmu “Diabeł” we wszystkich serwisach streamingowych:
https://Targosz.lnk.to/Diabel
Są ścieżki dźwiękowe, których DNA zakodowane jest w koncepcji zastosowanych brzmień. Tak jest z „Diabłem", którego tkankę tworzą wszelkiego rodzaju współczesne instrumenty elektroniczne i retro syntezatory taśmowe. Generują one długie, wręcz podskórne smugi napięć wywołujące niepokój i niejednokrotnie zaplanowany brak stabilności tonalnej utworów. Ciężkie basy i delikatne dźwięki przetworzonego fortepianu opisują wnętrze Maksa Achtelika, weterana mierzącego się z traumą przywiezioną z misji bojowych. Z pozoru niepasujące do siebie światy ścierają się ze sobą obrazując wielowarstwowość psychiki bohaterów" – dodaje kompozytor.