Olivia Rodrigo przebiła rekordy Billie Eilish i Miley Cyrus

Olivia Rodrigo przebiła rekordy Billie Eilish i Miley Cyrus

Olivia Rodrigo rozpoczęła odliczanie do premiery albumu „GUTS” z przytupem.

Singiel „Vampire” zanotował największy debiut solowego utworu w Spotify w 2023 roku, pokonując „Flowers” Miley Cyrus. Olivia ma także najlepszy wynik streamów pierwszego dnia w światowych rankingach pośród wykonawców, którzy urodzili się w tym stuleciu, bijąc tym samym rekord Billie Eilish.

Jakie jeszcze sukcesy odnotował soczysty utwór „Vampire”?

Przypominamy – „Vampire” to pierwszy singiel zapowiadający drugi album Olivii Rodrigo „GUTS”.

Spotify:

„Vampire” zadebiutowało na 1. miejscu Global Spotify Chart z 9,79 mln streamów – to najlepszy debiut w dotychczasowej karierze Olivii.

„Vampire” zanotowało największy debiut solowego utworu w Spotify w 2023, wyprzedzając „WHERE SHE GOES” Bad Bunny’ego (8,2 mln) i „Flowers” Miley Cyrus (7,7 mln).

„Vampire” w 24h po premierze znalazło się na miejscu 1. w pięciu krajach, w tym w USA i Kanadzie.

„Vampire” to najlepszy debiut artystki solowej wszech czasów w światowym Spotify poza Taylor Swift lub Adele.

„Vampire” to najlepszy kobiecy debiut w Spotify w 2023, wyprzedził „Flowers” Miley Cyrus.

Olivia Rodrigo ma obecnie najlepszy wynik streamów pierwszego dnia w światowych rankingach pośród artystów, którzy urodzili się w tym stuleciu – tym samym przebiła rekord Billie Eilish.

YouTube:

Najlepszy debiut Olivii na YouTube, wyprzedził „Good 4 U” z 12 milionami wyświetleń w pierwszą dobę po premierze.

#1 trending na świecie i w USA.

„Vampire” to najlepszy debiut tego roku wśród anglojęzycznych kobiet, pobił wynik „Flowers” Miley Cyrus.

Apple:

„Vampire” to pierwszy singiel Olivii, który zadebiutował w Apple Music’s Global Top 10 Chart.

Radio:

„Vampire” odtworzono 1,5 tysięcy razy dla ponad 7 milionów słuchaczy w amerykańskich stacjach radiowych – to jej najlepszy wynik w karierze.

Media:

Tytuł Best New Track w Pitchforku: „Vampire” zaczyna się podobnie [jak „drivers license” – przyp. red.] melancholijnym pianiniem, ale zamiast płakać, Rodrigo kipi gniewem, gdy punktuje swojego eks za płytkość i manipulacyjne zachowania. Ponownie spotyka się z producentem „Sour” Danem Nigro, pokazując niezaprzeczalną chemię w tworzeniu piosnek oraz dozę teatralności. Jest w strukturze tego utworu nieśpieszna emocjonalna logika, odzwierciedlająca stopniowe zrozumienie przez młodą kobietę poczucia sprawczości.

„The Guardian” *****: Utwór pełen słów jak scenariusz „Gilmore Girls”, utrzymany w szaleńczym tempie, kończący się pełnym gniewu egzorcyzmem: wyobraźcie sobie Fionę Apple z czasów „Tidal”, która wykonuje utwór „Dear John” na fortepianie holowanym przez uciekającą ciężarówkę i jesteście gdzieś blisko opisania klimatu tego singla.

The Atlantic: Jeśli nie ekscytuje cię ten utwór, nie ma cię wśród żywych.

„Los Angeles Times”: „Vampire” to wyczyn: introspekcja przeskalowana do rozmiarów rockowej opery; tragiczne, radosne, bardzo, bardzo obiecujące.

Statystyki „SOUR”:

Debiutancki album Olivii Rodrigo „SOUR” znajduje się w Top 10 najczęściej streamowanych albumów w historii Spotify.

„SOUR” to album, który najszybciej zdobył odznaczenia platynowe lub wyższe w USA dla wszystkich utworów na płycie – jedyną płytą, której w ogóle udała się ta sztuka, jest „Invasion of Privacy” Cardi B.

Komentarze: